Intenzívny výcvik dopravnej roty


Intenzívny výcvik dopravnej roty  

V dňoch 20. - 22.marca bol podľa plánu vykonaný intenzívny výcvik dopravnej roty zo vševojskovej prípravy a odborno-taktickej prípravy, ktorá bola vykonaná  v posádkovom cvičisku Veľké Ozorovce a na stanovených trasách presunov.

Zámerom zastupujúceho veliteľa dopravnej roty nadporučíka Stanislava Záhoru bolo preveriť všetkých veliteľov zo spôsobilostí riadenia podriadených jednotiek a to hlavne v ich flexibilite a samostatnosti pri meniacich sa situáciách v reálnom čase, schopnosť plánovania svojich činnosti na základe vydaného Operačného rozkazu (OPORD) a preukázania schopnosti veliteľov v spracovávaní a podávaní potrebných hlásení o vzniknutej situácií a udržiavaní nepretržitého spojenia a velenia za akejkoľvek situácie.

Úlohou dopravnej roty bolo v prvej fáze vykonať presun efektívnejším a rýchlejším prísunom zásob do priestoru  ECHO a v druhej  fáze zabezpečiť preskupenie síl po jednotlivých čatách a vykonať ďalší presun do priestoru HOTEL, v ktorom dopravná rota zaujala, zabezpečila a dosiahla FOC pre plnenie úloh z daného priestoru. Operačným rozkazom boli vydané úlohy aj predsunutej skupine pod velením veliaceho poddôstojníka dopravnej roty, ktorý prevzal do svojej podriadenosti (TACON) sily a prostriedky podľa PAX/VEHICLE manifest. Samotné presuny do priestoru ECHO boli vykonávané podľa stanovených STRIP MAPS v doprovode príslušníkov Vojenskej polície, z dôvodu bezpečnosti premávky pri presune konvojov vyššou rýchlosťou (70 km/h).

Dopravná rota ďalej precvičovala taktiku konvojov (činnosť pri rôznych incidentoch počas presunu a zastávok konvoja, činnosť pri radiačnom, chemickom a biologickom ohrození v konvoji). Do zostavy konvoja bol pridelený aj tzv. ASSAULT TEAM, pod velením čatára Petra Cmara, ktorého úlohou bolo posilniť ochranu konvoja pri riešení krízových situácií, kde tím riešil rôzne taktické varianty ochrany.

Cieľom intenzívneho výcviku pre jednotky bolo precvičenie a zdokonalenie PrV v ovládaní vozidiel s prekročenou ložnou mierou čo do výšky i do strán, zdokonaliť zručnosti a vedomosti obslúh pri nakladaní a skladaní ISO kontajnerov, upevňovania techniky a materiálu na plošiny Flatrack, sklápania CHU rámu počas prípravy na leteckú a železničnú prepravu, upevňovania snehových reťazí a podvesovanie kolies na novozavedených Multiliftoch. Čata prepravy PHM výcvikom získavala poznatky a jazdné zručnosti u novej techniky T-815 CA-18 a čata prepravy vody vykonávala výcvik v obsluhe kontajnerov na vodu.

Do zostavy dopravnej roty bolo začlenené aj hospodárske družstvo od  roty bojového zabezpečenia pod velením desiatnika Gabriela Šurína, ktoré vykonávalo prípravu stravy pre dopravnú rotu v pojazdnom kuchynskom prostriedku v rámci odbornej prípravy jednotlivcov. Kvalita samotnej stravy počas troch dní bola na vysokej úrovni za čo im riadiaci výcviku poďakoval.  

Najkvalitnejšie si plnili úlohy veliteľ druhej dopravnej čaty poručík Vladimír Germuška,  veliaci poddôstojník tretej dopravnej čaty rotmajster Jozef Fedor a zástupca veliteľa družstva čatár Peter Cmar, z radov mužstva to boli slobodník Michal Šurima, slobodník Pavol Kriško, slobodník Radovan Nemtuda a slobodník Maroš Dopirák.


Cvičenie ,,VALKYRA“Cvičenie ,,VALKYRA“Cvičenie ,,VALKYRA“Cvičenie ,,VALKYRA“Cvičenie ,,VALKYRA“Cvičenie ,,VALKYRA“Cvičenie ,,VALKYRA“Cvičenie ,,VALKYRA“Cvičenie ,,VALKYRA“Cvičenie ,,VALKYRA“

Autor: nrtm. Bc. Ján Tutoky , Foto: prCSS - Dátum: 29.03.2017
Čítanosť: 8334
Verzia pre tlač

Skočiť na menu